Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2007 21:22 - Стара представителна извадка или един ден без цигари
Автор: zoorry Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1368 Коментари: 1 Гласове:
0



-Е, сред нашето обкръжение няма чак такива, - каза Жена ми, докато гледахме Азисчо да пее на концертомитинга на БСП. И изведнъж се замислихме...Кой? Какво? Най-после, след като преглътнахме началния ужас, след като премислихме немислимото и даже пийнахме по едно траурно питие решихме да си ги представим един по един...И така..Нейното обкръжение излезе на сцената:
- Доцента!, - каза Жена ми
- НДСВ! - отсякох, - Нали, поне 2-3 години е там, значи - НДСВ ! Шеф, все пак, научен, разбираш ли, ръководител! Натъмандрен по партийна линия още предишния мандат. Нещо като селска интелигенция в големия град...
- А инж. С?
- Хмм...Май БСП...Те годинките му клонят нататък.., - продължавам Аз.
- Е не може! Той слуша рок! Даже и пее! - възстана в негова защита Жена ми
- Виж, ако Тони Димитрова и Слави са рок..-мда...А то даже не той пее, а Азисчо за него пее! А инж.С просто се съгласява в името на Отечеството...Ех - чети Маркс, там пише за мнозинството!
Помълчахме и се съгласихме..
-Виж, инж.Т-ва е от стар интелигентен род. Не може току-тъй да ходи на Азисчета барабар с Воленчовци! - пак Жена ми защити честта на колектива
-Абе, то стар род ако е останал след 50 годинки мракобесие - я ще е ДС от благодарност или ще е със соц. идеите модел 1920г., че затуй да не са го пипнали, - пак Аз иззлорадствах, - И ако НДСВ са селските Ентилигенти, то тия са дълбоки води - обикновено им мержелеят дълбоко в сънищата я някой джип Вилис 1950г, когато арестуваха Тати, я табелка "Дъщеря на враг на народа" и чак сутринта заспиват блажено с червени макове и вестник "Раб.дело".
Тоя път нещата тръгнаха накриво. Жена ми се обиди. Силно и безвъзвратно. Плака, после ми вика, после пак плака! Не можело така да очерням колектива - "Комунисти, ДС и НДСВ-ета". Че накрая рече:
-Я кажи за твоите колеги, бе хубостнико!
Аз първо пък казах:
-Виж, миличка! Това, че са такива - не са те виновни я! Животът тъй ги направил! По лесното са тръгнали, здравето са си пазили, деца са хранили!, - и сам не си повярвах. И тя не ми повярва, но разбра и спря да плаче. После продължих:
-Ха ся да видим моичките! Да кажем...,Председателя на ТКЗС-то! Ехехей! На годините на майките ни, човек с партиен билет, после го хвърлил, после участвал в гладните му стачки, борил се! КалЕн и многодетен! Ама пак е БСП! Главата си давам на отсечение - БСП и толкова! Председател на ТКЗС да си виждала безпартиен?
-Ееее.. пак почна да плюеш! Ти една добра дума не можеш даже за своите колеги да кажеш!, - Жена ми си знаеше своето. Аз също!
-Ами Ръководителя на механизаторите? Знаеш ли, той също е дълбооока вода..Дошъл е от малкото село в областното. Има си табиетите и системата вярвания, пък млад да му се невиди! Ял го е от съжителстване с малцинствата, ама все пак курсове изкара и стана шеф-механизатор! Чувстват ми бедърцата, че и вчерашният махмурлук ми чувства - ГЕРБ-че. Нищо друго. Пък и той сам си го каза! Ей така, ще оправят държавата и всички в нея със строгата и силна ръка на системата вярвания, табиетите и недалечното пожарникарско минало. Лошите ще ходят по затворите, а добрите, т.е. НИЕ, ще получим.. едно оправяне!
- Мрън, мрън...не те слушам и проклинам деня, в който... мрънн, мрън..., - Жена ми стана неУправ-ля-е-ма...Но аз бях във вихъра и продължих с плам на мустакат оратор от Третия райх на сбирка на земляците от Краснодарския край:
- Ами Д, най-добрия механизатор?! ...Оп...за него не знам...той също.., - тук се спрях като немски ешелон на Киевския вокзал. Обаче бързо излязох от положението:
-Виж, Р. знам за кого ще гласува! За личности!, - Уау! Този път се сепнах, сецнах, пдсмръкнах и спрях, защото Р. беше обвързана с тесни роднински връзки с моята Жена и щях да си спечеля развод в три части и погребение - собственото...Но все пак, между нас казано, Р. гласува наистина за личности (май ендесевейки) от любоффф към справедливостта и видимо-пипваемите неща на света. Междувременно Жена ми се успокои, влезе в режим и пророни:
- А ти, скъпи мой? Всички познати оплю и застреля я с мрачно минало, я със селски табиет, я с постиндустриален етикет! Ти, скъпи, нямаш ли мрачно минало, селски произход или постиндустриален - забравих-вече-какво? И баба ти е от село, и твоят дядо са разстреляли и ти си цвете неразпъпило, постиндустриално даже! А?
Мдааа. Ето за това я обичам! Като го хакне тоя въпрос, че почнеш да се чудиш - самолетът ли направи лупинг или крива трева си изпушил, че си насра под папионката...Че... Мина ми вече веселото настроение... И колегите не ми се мержелеят (а нейните - съвсем). И ми стана пусто и поганно на душата, щото мисля че я имам, макар и слава богу мъничка и на място. Спрях телевизора, а Жена ми спря радиото. Всеки си седна на столчето и започна да си върши неговите работи. Ей така. А моята работа - не върви. И накрая седнах и започнах кротко, къде на Жена ми, къде на себе си:
- Знаеш ли...И мрачно минало имам и всичко дето го казваш е вярно. Само че при мене от малък лапам противоотрови - книги всякакви, Уол стрийт джърнали, сиенен-ове, съмърсетмоъми, греъмгрйнове, фройдове, хокинги, стайнбекове, треви, листа, дървета, светове, Жена ми, децата, Сароян, вонегът-чо, дикенсове шекспирови, чосъри лонгфелоуски, суифтове и много, много, неизброими хора, които са били индивиди и личности, а не колективи и Ние. А славита с десита, комуняги с димИтрОВци, селски интелигенти и тарикати, лениновци, ДС-та, кгб-та, зюгановци, путини всякви плюя надалеч, не си сдържам мисълта в тигана с пържолите, нито в чашките с ракиите. Нито обичам роднините си сляпо, само щото са ми роднини/род или клан. Нито си давам живота за родината, щото не мога да я трая. Ръгам си флашката в трактора и мисля къде, кой, защо електрон откъде ще мине и къде няма, защо го има и как това влияе на вчерашните новини и това ме прави безмерно щастлив. Но не само мене! Виждам, усещам ,размислям и знам, че има милиони, които си живеят своя живот, дишат своя свободен въздух, а не милеят за родината, щото думата "милея" просто им я няма в речника на съвременния език - минали са го този период. А за какво тръгна. АААааа... България ли? Политически някъде межу Болгар и Булгаристан.. географски - пак там. Технологически - 21-ви век. Социално - 681-ва година от рождение христово, умствено - 2 хилядолетия преди сакралната 681-ва. А сега? Диваци с гсм-та, вождове с беемвета, индиаци с вигвами и моя милост сред тях с малка айфелова куличка.. Къде да я сложа?



Тагове:   ден,


Гласувай:
0



1. radalia - Няма да крия - радвам ти се на поста!
22.07.2007 21:41
И ми липсваше.
За статистиката - постът беше написан и пуснат в нощта на 20 срещу 21 май тази година - по време на изборите за евродепутати.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: zoorry
Категория: Лични дневници
Прочетен: 85893
Постинги: 18
Коментари: 43
Гласове: 511
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031